Madplan for uge 22, 2013

Madplan for uge 22, 2013

Så er madplanen for uge 22 kommet op. 🙂

Så er det endnu engang blevet tid til madplan. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan de her madplaner helt præcist kommer til at køre, så det kan være, der kommer lidt rettelser undervejs. Som udgangspunkt anser jeg madplanerne som inspiration, hvor nogle af opskrifterne vil blive postet her på siden. Det kan dog være det ændre sig undervejs, og jeg senere hen vil skrive opskrifterne ind i madplanerne – det har jeg ikke helt besluttet mig for endnu. Det kommer an på, hvor meget arbejde jeg ønsker at have med de her madplaner. Lige nu handler det hovedsageligt om, at i kan få lidt inspiration, og jeg kan opretholde at lave madplanerne, så vægten endnu engang kan komme ned.

Ud over madplanerne overvejer jeg at lave en dagbog angående mit vægttab, hvor man kan følge med i mit vægttab og, hvad jeg gør for at komme ned i vægt. Det vil ikke være sådan, at folk får besked HVER gang jeg poster et indlæg i dagbogen, men jeg vil linke til den her i madplanen, og så kan i helt selv bestemme om i gider læse med eller ej. Endnu engang er det et tiltag for mig selv, så jeg er tvunget til at stå til regnskab. Vægtdagbogen vil indeholde billeder af mig under vægttabet og, hvad jeg taber pr. uge + lidt sniksnak om min uge generelt – fx træning osv.. Den vil stå ude i højre side som et link, man bare kan klikke sig ind på, hvis man ønsker. Jeg er dog ikke helt afklaret med dette endnu, da jeg før er gået i gang og endnu engang er faldet i. Hvis jeg skal starte det tiltag, så er det for good, og jeg skal virkelig tage mig sammen. Jeg har som sagt tabt mig 26 kg. for et års tid siden – der er dog kommet lidt vægt på igen (5-6 kg), og alt i alt skal jeg endnu engang tabe mig godt 25 kg., for at nå mit mål. Der er langt vej, men jeg har jo gjort det én gang før, så håber virkelig jeg kan sparke mig selv i gang igen. 🙂

Til sidst vil jeg lige hurtigt indskyde, at dette ikke vil ændre bloggen HELT fuldstændig – jeg vil stadig poste kageopskrifter engang i mellem, når jeg har andledning til, at lave kager og desserter 🙂 Så opskriftsmæssigt, vil bloggen ikke ændre sig radikalt – måske lidt mere ideer til sundere frokoster og snacks hen ad vejen.

Mandag

Ørred i timian/citronmarinade på bund af forskellige grøntsager. Dertil kogte kartofler og dilddressing.

Tirsdag

Spicy kyllingeboller på spyd – dertil Vægtkonsulenternes tzatziki.

Onsdag

Rester – Spicy kyllingeboller på spyd – dertil Vægtkonsulenternes tzatziki.

Torsdag

Kyllinggryde med grøntsager (opskrift her) med blomkåls-kartoffelmos (opskrift her)

Fredag

Rester – Kyllingegryde med grøntsager (opskrift her) med blomkåls-kartoffelmos (opskrift her)

Lørdag

Hjemmelavet pitabrød (opskrift her) med hakket oksekød

Søndag

Rester – Hjemmelavet pitabrød (opskrift her) med hakket oksekød

Skriv en kommentar eller stil et spørgsmål